سبک زندگی

موارد مهم برای رزرو هتل در وان ترکیه

با در نظر گرفتن اینکه وان یکی از مقاصد مهم توریستی کشور ترکیه به شمار می‌آید، بهتر است قبل از سفر به این شهر زیبا، نکاتی را برای رزرو هتل در این شهر رعایت کنید؛ از این موارد می‌توان به بودجه، مدت زمان سفر، سطح هتل، امکانات آن و فاصله تا مرکز شهر اشاره کرد. در ادامه مفصل‌تر در این باره صحبت خواهیم کرد.

تعیین بودجه و نیازهای اقامتی خود برای رزرو هتل در وان

برای اینکه بتوانید بهترین تجربه را از رزرو هتل و اقامت در شهر وان داشته باشید، باید درباره‌ی نیازهایی که می‌خواهید در هتل برطرف کنید و همچنین میزان بودجه‌ای که اجازه دارید تا برای اقامت در وان هزینه کنید، بیشتر بدانید. قطعا هزینه‌ای که در این میان در نظر می‌گیرید روی امکانات و کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنید تاثیر مستقیم خواهد داشت.

چه عواملی بر روی هزینه‌ی هتل تاثیرگذار هستند؟

برای اینکه بتوانید میزان بودجه و خواسته‌های اقامتی خودتان را به خوبی تشخیص دهید، باید عوامل مهمی که می‌توانند هزینه‌های هتل را تغییر دهند، بشناسید. از این موارد می‌توانیم به فاکتورهای زیر اشاره کنیم. لیست قیمت هتل‌های خارجی و رزرو آن در سایت‌های مختلف قابل مشاهده است.

تاریخ اقامت، قطعا تاثیرگذارترین فاکتور است

قطعا سفر در زمان‌هایی که شهر وان در شرایط آب‌وهوایی عالی قرار دارد می‌تواند هزینه هتل شما را افزایش دهد. البته نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که در زمان سال نو میلادی، به دلیل حراج‌های فصلی برندها و فروشگاه‌ها، این شهر مورد استقبال مسافران زیادی قرار می‌گیرد و هزینه‌ی هتل تا حد زیادی بالاست.

فاصله‌ی هتل تا مرکز شهر، هزینه را تغییر می‌دهد

هتل‌هایی که در مرکز شهر و نزدیک به مکان‌های توریستی باشند، طبیعتا‌ هزینه‌ی بیشتری را مطالبه می‌کنند. به این دلیل که افراد هزینه‌ی کمتری را برای حمل‌ونقل پرداخت می‌کنند و همچنین راحتی بیشتری دارند، هزینه یک شب اقامت از دیگر هتل‌ها بیشتر است.

امکانات و خدمات هتل، قطعا مهمترین فاکتور هزینه هستند

امکاناتی مثل استخر، جکوزی، سونا، رستوران‌ها و دیگر خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، در میزان هزینه‌ای که شما باید بپردازید، موثر است. به یاد داشته باشید که اگر به دنبال امکانات بیشتری هستید باید هزینه‌ی بیشتری هم پرداخت کنید.

نرخ ارز و مدت زمان اقامت، که برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد

بسته به نرخ ارز، زمانی که به وان سفر می‌کنید و مدت زمانی را که در این شهر زیبا سپری هستید، هزینه‌های متفاوتی را خواهید پرداخت. شاید هزینه‌ها به دلار، تفاوت چندانی نکرده باشند اما به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، این هزینه برای ایرانی‌ها تغییرات زیادی را به همراه دارد.


با دقت به این نکات است که می‌توانید هزینه‌های سفر خود را مدیریت کنید.

مقایسه وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های محبوب رزرو هتل در وان

یکی از مواردی که می‌تواند در انتخاب بهترین هتل برای شما موثر باشد، خواندن نظرات دیگر مسافرانی است که در آن‌جا، قبلا‌ اقامت داشته‌اند. شما با خواندن نظرات مردم درباره‌ی تمیزی، فاصله و برخورد پرسنل تا حد زیادی آگاه خواهید شد و می‌توانید در انتخاب خود دقیق‌تر باشید.

مطالعه و بررسی نظرات و امتیازات هتل‌ها

مردمی که به شهر وان سفر می‌کنند، هتل‌های این شهر را از چندین منظر بررسی کرده و نظر خودشان را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند. مواردی مثل فاصله از مرکز شهر برای کسانی که قصد خرید داشته‌اند، فاصله از دریاچه برای کسانی که برای چندمین بار به وان سفر کرده‌اند و به دنبال ریلکس کردن بوده‌اند، غذای مناسب هتل برای آن‌دسته از افرادی که بیشتر وقت خود را در هتل سپری می‌کنند و قیمت برای آن‌دسته از افرادی که به دنبال اقامت طولانی‌مدت در شهر وان بوده و باید بودجه‌ی خود را به خوبی ‌خرج می‌کردند، از مواردی بودند که بسیار در نظرات می‌توانستیم آن‌ها را ببینیم. با توجه به نظرات ارائه شده می‌توان لیست زیر را به عنوان بهترین هتل‌های شهر وان معرفی کرد که توانسته‌اند در اکثر فاکتورها امتیاز متوسط به بالا دریافت کنند.

  • هتل الیت ورلد وان
  • هتل ارا‌ گلد وان
  • هتل تامارا وان
  • هتل فوات وان
  • بویوک اورارتو
  • رویال میلانو

بهترین هتل‌های ارزان تا لوکس وان

در این بخش تلاش کرده‌ایم لیستی از هتل‌های ارزان تا لوکس وان را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

هتل رامادا بای ویندهام

این هتل هرچند از مرکز شهر فاصله دارد، اما این نقص را با منظره‌ی بی‌نظیر دریاچه جبران کرده است. شما می‌توانید زمانی که از جاذبه‌های دیدنی اطراف، مثل جزیره‌ی آکدامار، خانه‌ی درختان بادام و کلیساها دیدن کردید، به هتل بازگشته و در رستوران با منظره‌ی دریاچه، لذت سفرتان را دو چندان کنید. این هتل یکی از هتل‌های لوکس وان به شمار می‌آید و از کاربران امتیاز بسیار خوبی گرفته است.

  • امتیاز در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 5 از 5
  • آدرس هتل رامادا بای ویندهام: وان، محله جدید، خیابان ساحل، پلاک 52

مای سوئیت اوتل

هتل مای سوئیت اوتل یکی از انتخاب‌های اقتصادی مسافران وان به شمار می‌رود که با دسترسی خوبی که به خیابان جمهوریت دارد، نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. اگر به صورت زمینی و با ماشین خودتان به وان سفر می‌کنید می‌توانید از پارکینگ رایگان این هتل استفاده کرده و شام را در رستوران‌های ایتالیایی اطراف این هتل، صرف کنید.

  • امتیاز در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس مای سوئیت اوتل: وان، شرفیه‌، کوچه انقلاب، پلاک 8

هتل رویال پالاس

این هتل از هتل‌های مدرن و لوکس چهار ستاره‌ی شهر وان به شمار می‌رود که با قرار گرفتن در خیابان جمهوریت، دسترسی صد درصدی به مراکز خرید و بهترین رستوران‌ها را برای مسافرین تامین می‌کند. اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید بیشترین زمان خود را در خودرو سپری کنید و ترجیح می‌دهید این شهر را قدم بزنید، این هتل می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

  • امتیاز هتل در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل در تریپ ادوایزر: 3 از 5
  • آدرس هتل رویال پالاس: وان، باهچیوان‌، خیابان پی تی تی، پلاک 38

هتل دابل تری بای هیلتون وان

این هتل پنج‌ستاره با چشم‌انداز کامل دریاچه‌ی شهر وان، یکی از لوکس‌ترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد. مهمانان این هتل از استخر، باشگاه ورزشی، حمام ترکی و سونا بهره‌مند می‌شوند؛ به این موارد، اتاق‌های بزرگ و برخی بالکن‌دار به همراه تلویزیون LCD را نیز اضافه کنید؛ همچنین با اقامت در این هتل لوکس، می‌توانید از بهترین غذاهای محلی و دریایی در رستوران، استفاده کنید. البته این موضوع را مد نظر داشته باشید که باید هزینه‌ی بیشتری برای اقامت در این هتل پرداخت کنید.

  • امتیاز هتل دابل در گوگل: 4.4 از 5
  • امتیاز هتل دابل در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل دابل تری بای هیلتون: وان، خیابان ایپک

کانفوریوم هتل وان

این هتل که در سال 2021 افتتاح شد، امکاناتی در حد یک هتل پنج‌ستاره را به شما ارائه می‌دهد و جزو لوکس‌ترین هتل‌های شهر وان به شمار می‌آید. شما با اقامت در این هتل علاوه بر بهره‌مندی از منظره‌ی بی‌نظیر آن، می‌توانید از دست‌پخت بهترین آشپز‌های این هتل نیز بهره‌مند شوید. اگر از دسته افرادی هستید که دوست دارید نهار و شام را در اتاقتان میل کنید یا اینکه دوست ندارید مدت زمان زیادی را به دنبال یک رستوران خوب در شهر باشید، حتما به اقامت در این هتل فکر کنید.

  • امتیاز در گوگل: 4.4 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل کانفوریوم: وان، محله حافظیه، خیابان سیهکه‌، خیابان کاظم کارابکیر، پلاک 151

هتل توپراک

این هتل سه‌ستاره که در سال 2019 افتتاح شد، یکی از انتخاب‌های خوب و اقتصادی به شمار می‌رود. با قرار گرفتن در فاصله‌ی 700 متری موزه‌ی وان و بوفه‌ی صبحانه‌ای که در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد، می‌تواند انتخابی مناسب باشد. اگر از دسته افرادی هستید که صبحانه‌های متنوع روی انتخبا شما تاثیر دارند و حتی خلق‌وخوی روزانه‌ی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، حتما به اقامت در این هتل فکر کنید.

  • امتیاز در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل توپراک: وان، محله باهچیوان‌، خیابان سیهکه‌، میدان اول، پلاک 8

هتل ریفورم

این هتل سه‌ستاره که قبلا با نام رنسانس لایف، کار می‌کرد در 1.5 کیلومتری موزه‌ی وان قرار گرفته است و امکاناتی مثل مرکز اسپا، رستوران بین‌المللی و اتاق‌هایی که با نقوش دوره‌ی رنسانس تزئیین شده‌اند را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. با رزرو این هتل به گذشته سفر می‌کنید و قطعا عکس‌های خاطره‌انگیزی را از اقامت خود ثبت خواهید کرد.

  • امتیاز در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل ریفورم: وان، ایپک یولو، حافظیه، خیابان جزاوی قدیم، پلاک 20

هتل آوالون آلتس

در لیست بهترین‌ هتل‌ها از نظر مسافرین به اسم این هتل برخورد خواهید کرد که با قیمت مناسب، بهترین خدمات را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد و نزدیکی آن به قلعه‌ی ‌وان، آن را تبدیل به هتلی برای عاشقان تاریخ کرده است.

امتیاز در گوگل: 4.3 از 5

امتیاز در تریپ ادوایزر: 3.5 از 5

آدرس هتل آوالون آلتس: وان، محله ‌باحچه وان، بلوار کاظم کارابکیر، کوچه مهاجر، پلاک 76

هتل الیت ‌ورد وان

این هتل یکی از هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره‌ی شهر وان به شمار می‌آید که در 6 کیلومتری دریاچه‌ی وان قرار گرفته است. مهمانان این هتل از امکاناتی مثل مرکز اسپا، سونا، استخر سرپوشیده و باشگاه بدن‌سازی بهره‌مند می‌شوند که در کنار رستوران بی‌نظیر و طراحی کاخ‌مانند آن، حس و حال لوکس بیشتری را به القا می‌کند. اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید برنامه‌ی ورزشی خود را در طول سفر کنار بگذارید، حتما به اقامت در این هتل فکر کنید.

  • امتیاز در گوگل: 4.2 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل الیت ورد: وان، خیابان کاظم کارابکیر، پلاک 67

هتل رویال برک

تنها با پیاده‌روی سه دقیقه‌ای، می‌توانید از این هتل به موزه‌ی وان برسید و طبیعتا‌ با این موقعیت، دسترسی خوبی به مراکز خرید و دیگر اماکن تفریحی خواهید داشت. این هتل سه ستاره با وای‌فای رایگان و قیمتی اقتصادی، یکی از بهترین هتل‌ها از نظر مردم بوده است.

  • امتیاز در گوگل: 4 از 5
  • امتیاز در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل رویال برک: وان، محله باهچیوان‌، خیابان جمهوریت، پلاک 5

بهترین هتل برای اقامت در وان ترکیه، بر اساس نظر مسافران

  1. هتل بویوک اورارتو
  2. هتل ‌دبل تری بای هیلتون
  3. هتل تامارا
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *