سبک زندگی

سرگرمی عالی برای مادران پرمشغله

مادران پرمشغله همیشه در تلاشند تا تمامی وظایف خانه، کار و مراقبت از فرزندان را به خوبی انجام دهند. اما برای حفظ سلامتی روحی و جسمی خود، ضروری است که زمانی را برای خودشان و تفریح و سرگرمی داشته باشند.

برای این مادران، 10 سرگرمی عالی و موثر وجود دارد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا استراحت کنند و انرژی مثبتی به خودشان بدهند.

از جمله این سرگرمی‌ها می‌توان به ورزش، مطالعه کتاب، گردش در طبیعت، دیدن یک فیلم جذاب، پخت و پز غذاهای جدید، پیاده‌روی، موسیقی گوش دادن، رقصیدن، تماشای نمایشنامه و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی اشاره کرد. این سرگرمی‌ها به مادران پرمشغله کمک می‌کنند تا از زندگی لذت ببرند و از استرس‌های روزمره خود رهایی یابند.

سرگرمی عالی برای مادران پرمشغله
سرگرمی عالی برای مادران پرمشغله

سرگرمی عالی برای مادران پرمشغله

  • باغبانی
  • آشپزی
  • نقاشی کردن
  • عکاسی
  • جدول
  • خیاطی
  • ساختن دفتر خاطرات مصور
  • بافتنی
  • بلاگ نویسی

1-باغبانی

منظور از باغبانی کاشت یک گیاه بسیار ساده و معمولی است که البته تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود و باعث می شود که شما سطح خلاقیت بیشتری را در خودتان احساس کنید و آرامش بگیرید؛ بنابراین مادران می توانند در حالی که بچه های کوچک شان در حال چرت زدن یا بازی هستند؛ زمانی را در باغ بگذرانند.

این کار نه تنها یک کارِ خلاقانه و عالی است، بلکه می تواند بسیار آرامش بخش هم باشد. باغ‌ های زیبا ارزش ملک شما را افزایش می ‌دهند و در صورت برنامه‌ریزی درست؛ گل ‌ها، میوه‌ها و سبزیجات فراوانی هم خواهید داشت و صرفه اقتصادی دارد.

2- آشپزی

هیچ شکی نیست که مادر ها زمان زیادی در آشپزخانه هستند؛ اما به جای اینکه از انجام این کار ناراحت باشید، سعی کنید آشپزی را به عادتی پر از انرژی مثبت برای خودتان تبدیل کرده و از آن لذت ببرید.

به دنبال غذا های متنوع، طعم های مختلف و به کار بردن تکنیک های جدید و تجربه مواد غذایی تازه باشید. این اتفاق آشپزی را هر روز برایتان سرگرم کننده تر و هیجان انگیزتر می کند.

3- عکاسی

زیبایی را می توانید در هر جایی پیدا کنید و آن را با دوربین عکاسی تان به ثبت برسانید که شور و شوقتان را افزایش می‌ دهد‌؛ حتی می‌ توانید از کودکتان هم عکاسی کنید که باعث می شود زمان لذت بخش تری را در کنار او سپری کنید؛ البته عکاسی می تواند از هر جایی حتی طبیعت هم باشد‌‌.

4- جدول

به چالش کشیدن ذهن نه تنها یک راه عالی برای بهتر کار کردن مغر و باهوش ماندن است، بلکه سرگرم کننده هم می باشد‌. حلِ جدول یک سرگرمی ایده آل برای مادران پرمشغله است.

داشتن یک کتاب جدول در ماشین، کیف یا کنار میز عسلی باعث می شود تا در حین بی کاری، کمی ورزش ذهنی انجام دهید و خودتان را به چالش بکشید.

5- ساختن دفتر خاطرات مصور

قطعا لحظات بسیار زیادی در دوران کودکی هست كه بايد ثبت و حفظ شوند، به همین دلیل داشتن یک دفترچه یادداشت که عکس هم داشته باشد، راهی عالی برای سازماندهی خاطرات و تجربیات و در عین حال استفاده از قوه خلاقیت است.

این کار را می ‌توانید در همان لحظاتی که کودک تان مشغول بازی است یا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید. نتیجه این کاردستی، آلبومی از لحظات مورد علاقه تان می شود که نسل ‌های آینده هم می توانند از آن لذت ببرند.

6- بافتنی

بافندگی دیگر فقط یک سرگرمی مخصوصِ مادربزرگ ها نیست؛ بلکه شما هم می توانید این کار را انجام دهید تا سطخ خلاقیت تان افزایش پیدا کرده و بعد از این که آن را به اتمام رساندید، حس بهتری پیدا کنید.

انجام آن هم خیلی راحت است و در طول روز می توانید در هر جایی این کار را انجام دهید، حتی اگر مقابل تلویزیون نشسته باشید.

7- پیاده روی/دویدن

یک پیاده ‌روی سریع نه تنها برای بدن مفید است، بلکه ذهن تان را هم آرام می کند و استرستان را نیز کاهش خواهد داد که می‌ توانید آن را در هر جایی به انجام برسانید.

بهتر است در حالی که فرزندتان در زمینِ ورزشی است، در زمین‌ های مجاور قدم بزنید یا بدوید یا حتی اگر خیلی کوچک هستند با کالسکه ببریدشان یا اگر توانایی دوچرخه سواری دارند؛ اجازه دهید تا در کنار شما دوچرخه سواری کنند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش راحت است تا پیاده روی را به یک سرگرمی برای خود تبدیل کنید. نکات پیاده روی را بلد باشید

8- نقاشی کردن

نقاشی کاری است که می تواند به شما انرژی مثبت بدهد ؛ البته انتظار نمی رود که مانند پیکاسو عمل کنید و نقاشی های خیلی خاص بکشید، بلکه این کار را به خاطر آرامش ذهن، خلاقیت و ایجاد انرژی خوب به انجام برسانید. با این کارِ سرگرم کننده؛ آثار هنری خلق کنید و آن را با دوستان تان به اشتراک بگذراید.

بسیاری از هنرمندان نقاشی های خود را از روی عکس می کشند، بنابراین شما هم از یک صحنه که مورد علاقه تان هم است؛ عکس بگیرید و سعی کنید بعداً آن را در خانه نقاشی کنید.

9- خیاطی

خیاطی یک سرگرمی مقرون به صرفه است. شما می توانید از لباس گرفته تا اثاثیه منزل و حتی عروسک کودکان تان را بدوزید و در مخارج هم صرفه جویی کنید. در واقع ترکیبِ پارچه ‌های مختلف و تبدیل آن ها به محصولات مختلف نه تنها لذت بخش است ، بلکه سازنده نیز خواهد بود.

10- بلاگ نویسی

گاهی اوقات بهترین راه برای آرامش مادران پرمشغله این است که با بیان افکار خود در قالب کلمات و راه اندازی یک وبلاگ، فشار زندگی را کم کنند.

این وبلاگ نویسی می تواند درباره خانواده، دستور غذا، صنایع دستی، افکار عمومی درباره مادر شدن، ازدواج یا هر چیز دیگری باشد؛ در واقع وبلاگ نویسی می تواند راهی عالی برای ارتباط با افرادی باشد که علایق مشابهی با یکدیگر دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *